13 augustus 2009:
Veel bier drinken verhoogt de kans op kanker
Wie zich regelmatig vergrijpt aan de fles ontwikkelt een dubbele kans op kanker. Het veel en vaak drinken van bier en sterke drank vergroot de kans op onder meer slokdarmkanker, leverkanker, longkanker, maagkanker, pancreaskanker, prostaatkanker en darmkanker.
Onderzoekers van de universiteit van Montreal concluderen dit bij het analyseren van diverse onderzoeken uit het verleden. Opvallend is dat dit niet geldt voor het drinken van wijn. Ook gematigd drinken verhoogt het risico op kanker niet significant. In elk geval nog een reden om verstandig om te gaan met alcoholische dranken...
